Saturday, 2 March 2013

Kenapa suka menyebut 'Orang Kata' ?

Duduk aku termangku di kerusi melayari tontonan rancangan TV, terpetik aku pada Nasi Lemak Kopi O...Hari ini Farah anuar dan Bienda adalah pengacara yang bertugas, aku melayari lagi cerita-cerita menarik di Nasi Lemak Kopi O...Tiba-tiba..

Sesuatu perkataan telah membantutkan seleraku untuk menonton lagi...Apakah perkataannya?...Lets to be truth.... 'ORANG KATA' ...

Pendahuluan dah macam apa aku buat..hehe..


Sedar tak kita yang pengacara tersebut diatas ini terlalu banyak menggunakan perkataan 'Orang Kata' dalam setiap susunan ayat berbicaranya, sampaikan sudah tidak relevan pada kata-kata dan maksud yang ingin dikatakan...Kes 'Orang Kata' bukan la baru aku dengar rasanya, ia juga terjadi pada pengacara lain yang boleh kita labelkan sebagai baru dan telah menjadi tabiat kita kot untuk menyebut ' Orang Kata'

Bukan maksud aku untuk condemn diaorang ni tapi aku nak kritik secara membina supaya menjadi yang lebih baik dari sebelum ini dalam bidang yang pengacaraan ini. Bukan aku suka untuk mengkritik orang sesuka hati..tapi untuk kebaikan semua.. =)

So apa yang nak dilakukan?..Kena la kurang-kurangkan menyebut 'Orang Kata', biarlah benar-benar orang lain kata baru diselitkan perkataan tersebut..baru la betul pada tempatnya kan?...jangan sampai spoil orang lain punya mood nak tonton sebabnya terlalu banyak 'Orang Kata'...

Akhir kata dari aku...
Orang kata kalau banyak dengar komentar orang lain kita tak boleh hidup tapi bagi aku kita patut ambik tahu apa yang orang kata kat kita...Yang baik kita ambik, Yang buruk itu kita jadikan teladan buat diri...

Alamak aku pun terbabit sebut orang kata ke?..haha..
Post a Comment