Wednesday 22 June 2011

Aku ketagih Air Manis

Aku pun tak tahu macam mana la aku boleh ketagih dengan air manis ini...terutamanya time lepas aku makan apa-apa la...memang air manis la jadi target aku lepas itu...huhu...sedangkan minum air putih lebih baik dari air manis so aku suggest kat korang jangan ikut tabiat aku ini...hehe..aku dalam proses nak ubah cara aku minum dan makan seperti disarankan oleh Nabi Muhammad saw...minum air 1jam sebelum dan 1jam selepas makan...memang sangat bagus kalau amalkan sunnah Rasulullah ini,dua2 dapat pahala dan kesihatan tubuh badan...

Aku juga dalam proses berdiet lagi kot..hehe..tu pasal tak nak minum air manis...sbb air manis la kita membela lemak2 berlebihan..haha...contohnya hari puasa la,time buka wjib ada air manis(sirap bandung)...padahal hari-hari biasa tak ada pun itu semua...salah satu sebab la kenapa berat kita semakin bertambah bila lepas puasa,patutnya kurangkan?...so tepuk dada tanya selera...tak salah nak diet tapi biar betul caranya...



Jom sama2 kita amalkan sunnah Nabi saw...

No comments: