Saturday, 26 May 2012

Aku Sanggup Tunggu dirimu...

Biasa dengarkan tajuk novel cinta macam ni?..huhu..aku memang tak baca novel tapi ada la jeling-jeling kat kedai-kedai buku berhampiran...Memang tak r aku layan novel macam ni...

Bukan la nak cerita pasal novel dalam entri ini tapi nak cerita la yang orang macam dalam tajuk ini memang bagi aku masih ada dikalangan kita...Tak percaya?...tak percaya sudah..hehe..


Bukan la salahkan menunggu seseorang yang kita sayang sehingga si dia sudah bersedia untuk dipinang dengan Bismillah...Tapi jangan kita menunggu seseorang dalam kegelapan malam tanpa kerlipan bintang...berusahalah tunggu dalam cahaya yang rahmat Allah dengan kita berdoa dan memohon harap hanya dari-Nya...Insyallah...

Memang menunggu itu suatu penyiksaan...teringat aku time sekolah dulu,tunggu cikgu masuk punya lah lama padahal malas juga belajar..hehe..Ada la geng-geng batu sekolah tulis kat papan hitam...'Menunggu itu suatu penyiksaan'...haha...Bengang juga la cikgu tu bila dah masuk...Sorry cikgu...
Tapi itu dulu la kan time nakal-nakal...Bila dah usia menginjak menjadi anak muda ini, banyak la definisi 'tunggu' dalam espresi diri masing-masing...

Apa yang penting dalam menunggu seseorang dalam hari-hari mendatang ialah kita mesti saling percaya, kenali diri dan banyak la bersabar...Yang paling utama, guna la senjata kita sebagai umat islam iaitu DOA...
Memohon pada Allah agar ditetapkan hati dan disatukan hati dibawah naungan-Nya...=)

***************************************************************************

Aku menunggu dirimu kerna aku ingin belajar menjadi lebih setia...
Agar sayang kita bertaut dalam ikatan tali setia...
Aku menunggu dirimu kerna naluriku kuat berkata pemilikan hatimu...
Agar setia dapat dijadikan ganti diri untuk mengharungi apa yang mendatang...
Aku menunggu dirimu dalam munajat doa dan istikharah cinta...
Agar kita lebih mendekatkan diri pada yang Maha mencintai...

***************************************************************************

Diadaptasi dari apa yang rasa dalam hati sendiri untuk seseorang yang special dalam hatiku...=)
Post a Comment