Sunday 6 May 2012

Perjalanan kita masih jauh...

Diadaptasi dari ungkapan seseorang "perjalanan kita masih jauh"...

Aku tahu maksud kau tentang ungkapan ini...aku cuba teruskan sisa hidup berbaki untuk meneruskan perjuangan memiliki dirimu...Tidak pernah aku kenal apa maksud putus asa walau kau adalah tersirat sebagai peneman hidupku...Aku simpan ruang dalam hati aku untuk menempatkan bunga-bunga darimu bila dah tiba saat indah itu...Tidaklah aku sekadar berkhayal dalam ruang mimpi-mimpi aku...Hanya aku mampu untuk mengharap pada Allah dengan segala pengharapan kepada mu...Doa aku tidak pernah putus agar kau selalu bahagia...

Aku tahu perjalanan kita memang masih jauh...masih banyak yang kita perlu tempuhi dihari kehadapan kita...Agar kita dapat tempuhi ia dengan segala landasan berteraskan islam...Moga kita selalu dibawah naungan Dia yang Maha Mencintai...Dia lebih tahu apa yang baik buat kita jalani kehidupan sebagai hamba-Nya...Segala yang berlaku ada hikmah dan asbabnya...Agar Allah kuatkan semangat dan hati kita untuk menempuhinya bersama-sama...Agar tersemai cinta kita ke jalan untuk mendekati Allah...Moga tenang hati kita dan matang fikiran dalam mengharungi segala ujian dan dugaan dari-Nya...


Tidaklah aku berani untuk menaruh harapan pada kemuncak tinggi cinta kerana jatuhnya pasti muka menyembah ke bumi...Aku letakkan harapan dalam perjalanan kita pada Allah...berserah segalanya atas kehendak-Nya...biar Allah aturkan segalanya yang baik buat kita...Insyallah...

No comments: