Tuesday 12 June 2012

Kalau Facebook(FB) tak ada...

Sedar ke tak sedar dah beberapa tahun hidup kita duk depan FB je kan...Kalau dulu time belum wujudnya Facebook(FB) ni...memang semua orang macam tak kisah walau tak hadap laptop satu hari...tapi sekarang tak on9 FB 1jam pom dah rasa lain je...tapi bukan semua la macam tu kan... :P ...sesetengah je la yang addicted sgt...tapi ada FB pom bagus sebab ada jugak peluang untuk mencari rezeki lebih dari on9 FB je...buat bisnes online...macam2 la lagi...


Acu cuba, try ,test bayangkan kalau FB tak ada...???

  • Maybe kita still layan myspace,friendster,tagged...dll
  • Pagi-pagi mesti bangun gosok gigi...xla pagi2 on9 FB dulu...hehe..
  • Jumpa member mesti byk nk diceritakan...modal pun byk kot sbb dah lama tak jumpa...sekarang dalam FB pun dah byk chatting...
  • Kalau FB tak ada...perangai seseorang tu pom dapat tahu dari 'status post'...kantoi...hehe..
  • Susah juga nak cari makan dari online bisnes...maybe sebab link tak meluas macam sekarang...
  • Banyak juga kita tahu apa yang benar dan apa yang palsu dalam politik...(fhm2 sendiri)...hehe...
  • Badan mantap memang tetap nampak mantap tapi sekarang dalam FB badan mantap pun kantoi berjiwang...hehe...hati bertaman bunga ros kot..hahax...
  • Kalau FB tak ada pada aku memang berkurang la fitnah-fitnah yang terpapar kat sana-sini,macam-macam cerita la ada...bila dengar cerita separuh jalan,dah heboh kan kat FB buat status la konon...Gitu la jadinya fitnah zaman sekarang...Dah memang akhir zaman kan, fitnah berleluasa...ingat-ingat sendiri la...
  • Kalau FB tak ada, memang tak kaya la Mark Zuckenberg tu...haha...(gurau je)
  • Kalau FB tak ada, banyak la lagi sebabnya...fikirlah sendiri !...haha...
Entri ini bukan aku nak condemn FB atau mana-mana pihak...Aku just suka-suka je...Walaupun apa teknologi sekali kita gunakan, semuanya bergantung kepada kita yang menggunakannya...Tapi biarlah gunakan untuk ke arah kebaikan yeee...

Aku dengan rasminya memang dah tutup akaun FB aku, sebab aku nak setia pada dia...banyak ancaman dan fitnah buat aku dari FB ni...So biarlah aku berkorban pada yang kasih...Lagipun aku dah renungkan pesanan dari Syeikh Ahmad Yassin....

klik untuk lebih jelas
 p/s : boleh hidup je aku tak ada akaun FB...


No comments: