Tuesday 28 February 2012

Misteri Hidup Manusia

Misterinya hidup manusia bila kita tak tahu apa yang bakal berlaku pada masa akan datang...andainya kita tahu apa yang bakal berlaku...memang bestkan?...Tapi apakan daya ini lumrah hidup manusia...Kalaulah 'time Machine' ada, memang dah ramai yang memilih untuk selalu ke arah yang menjanjikan kesenangan dan kebaikan untuk diri dan sekeliling kita...Segala bala dapat dielak dengan mudahnya kalau dah tahu apa yang bakal berlaku...Semuanya Happy je sokmo kan...hehe...perasaan lain akan tersimpan rapi digenap sanubari manusia....

Misteri hidup kita hanya yang Maha Esa yang tahu...kita manusia ini hanya mampu merancang,berbuat apa yang perlu...demi untuk masa depan yang baik...Tapi bukan semua terjadi seperti yang kita sangkakan...yang tentukan hanya Allah swt...

Maybe kita pernah rasa macam ni...

Semua yang terjadi...tak seperti aku sangka...
Semua yang aku mengerti...tak seperti aku sangka...
Semua yang aku lalui...tak seperti aku sangka...
Semua yang diperjuangkan...tak seperti aku sangka...
Semua pengorbanan...tak seperti aku sangka...
Semua penat dan lelah...tak seperti aku sangka...

berapa byk 'tak sangka' daaa...huhu...

Lumrah hidup sebagai manusia bukan yang semua yang kita sangka akan berlaku...Apa yang boleh aku katakan...Teruskan perjuangan yang belum selesai....redha la dengan ketentuan-Nya...Insyallah...

No comments: