Thursday, 19 April 2012

Jangan cuba ubah Hati aku...You is means You...

Kalau dah kita kata A memang A la yang kita nak kan?...begitu juga dengan aku, mesti ade pendirian dan memfokuskan pada sesuatu yang kita impikan...Segenap aspek yang ada pasti ada apa yang kita mahukan dalam hidup...Cinta?, Prinsip hidup?, macam-macam lagi la kan...Tapi semuanya pada hati kita yang seketul ni...

Jangan ada yang cuba ubah hati aku untuk memiliki seseorang...aku jalani segala hal perkenalan agar semuanya baik-baik saja di hadapan kita...itulah usaha yang mampu untuk dilakukan tapi yang lain kita serahkan pada Allah swt...Hatiku hanya mahukan kamu ! itu doa aku agar Allah mendengar rintihan hati kedil aku ini...

Tahunya aku apa adanya...apa yang kurang dan apa yang lebih dari bunga yang bertaman dihatiku ini...Walau ada yang lebih cantik,walau ada yang lebih bijak,walau ada yang lebih baik tapi tak bisa menggoncangkan hati aku untuk berubah kerana orang lain...aku mohon agar ditetapkan hati oleh-Nya pada apa yang baik untuk diri aku...

Apa yang aku yakin bukan melampaui apa yang patut dari hukum alam tapi aku yakin dengan naluri hati aku yang diilhamkan dari-Nya untuk diri sehina aku...Aku yakin dengan jalan jodoh-Mu...Yang baik untuk yang baik dan yang jahat untuk orang jahat...=)
Agar keyakinan aku membuatkan aku lebih dekat kepada-Mu Ya Allah...Amin...


Hanya Allah yang bisa ubah hati kerdilku...aku bukan baik tapi aku cuba sebaiknya untuk menjadi terbaik...bukan la manusia kalau tiada salahnya tapi apa yang penting cepat-cepat kembali ke pangkal jalan bila dah terhantuk dari lamunan...Maafkan aku kalau ada salah...aku tetap aku...=)

nota kaki : boleh tahan tak bila ayat aku berbunga-bunga...hehe...
Post a Comment