Wednesday 11 July 2012

What you give,You get back...

Ada sorang lecturer aku yang suka sangat guna frasa ni 'What You Give, You Get Back'...so aku memang pegang juga dengan apa yang dia cakapkan...kalau dalam agama Islam kita diajar sama dengan 'Buat baik dibalas baik, Buat jahat dibalas jahat'..

Bayangkan kalau kita sentiasa saja buat jahat kat orang tak kira la kan jahat apa yang kita buat, Memang akan dibalas juga atas apa yang kita buat itu samaada didunia ini atau di alam akhirat nanti...kalau kita selalu saja berbaik dengan orang,. Insyallah..Allah itu Maha Adil, akan membalas akan kebaikan kita dengan kebaikan...

Begitu juga kalau dalam bercinta...kalau kita setia pada si dia,Insyallah si dia pun akan setia dengan kita...Sesungguhnya Allah Maha adil dan Maha Mengetahui apa yang kita lakukan dan melihat segalanya,kita tidak pernah dikecewakan oleh Tuhan kita,memang pasti dibalas setimpalnya dengan apa yang kita buat..Itulah cuba aku terapkan dalam diri sendiri dan cuba sampaikan untuk dikongsi bersama...Insyallah...aku bukan orang yang baik sangat tapi aku akan terus jadi yang terbaik hari demi hari...


Biasalahkan dalam hidup seharian kita tak lari dari rasa curiga,cemburu,sakit hati dan macam-macam lagi yang negatif dalam diri kita..Tapi kita berserahlah pada yang Maha Kuasa menentukannya...Aku pun ada rasa segala macam negatif ini dalam hari-hari aku...Lelaki mana yang tak cemburu bila wanita kesayangannya bergurau mesra kan??..Begitu juga dengan wanita kan??mesti cemburu kan??...tapi ingatlah....What You give,You get back...Wallahualam...

Sebelum aku melalut banyak baik sampai disini dulu buat kali ini...Maafkan aku kalau ada salah pape dan tegurlah aku dengan komen-komen di entri ini yeee...Buatlah baik pada semua dan jahat mesti jauhkan yee...
Ingatlah ! What You Give,You Get Back...=)

nota kaki : Macam mana la keadaan orang kesayangan aku yeee diutara nun...

No comments: