Tuesday 14 August 2012

Minggu Terakhir Ramadan

Sekejap je kan dah nak habis bulan Ramadan, pasni masuk la bulan syawal..yang mungkin ditunggu-tunggu kebanyakan orang tapi tak lupa yang ramai yang bersedih bila Ramadan semakin melabuhkan harinya...Dimana kita pada hari-hari terakhir ramadan ni?..di masjid ke, mencari lailatul qadar? atau di shopping mall mencari baju raya dan berbelanja sakan persediaan untuk Raya ?..Tepuk dada tanya iman masing-masing.,Lihat pada diri kita dimana kita berada...

Aku?..hanya Allah yang tahu..tapi tahun ni la paling aku tak ready untuk beraya..tak tahu kenapa bila mana perasaan aku merasakan seperti ini..baju raya memang tak beli lagi pom.,maybe last minute kot..tak tahu aku kenapa dan kenapa...=(

Baju aku yang lama memang banyak tak leh pakai sebabnya aku dah kurus sekarang..huhu..(kembang hidung)..nak bergaya memang tak ada gaya aku..nak jadi smart tak ada smartnya aku..tapi aku syukur sebab aku berjaya menurunkan berat aku setelah berdiet beberapa bulan sudah..sekarang ! maintain je la...dan Raya la dugaan paling besar aku dengan macam-macam makanan aku..hehe..

Dah malam tujuh likur ni kan ramai la yang dah balik ke kampung dari merata tempat dalam dunia ni...Tak kira la kan dari sudut mana sekali pun yang penting, Time macam ni la satu keluarga kita berkumpul dengan macam-macam aktiviti...ada yang pasang pelita, main bunga api, buat kuih-muih...lagi lagi lagi............pikir sendiri r....hehe....

Malam-malam terakhir ni kita kena perbanyakkan ibadat kita kepada Allah swt...tak lupa juga meraikan apa jua terjadi sesama keluarga kita...maksudnya aku pandai-pandai berbahagi masa antara untuk dunia dan akhirat dan semestinya akhirat menjadi keutamaan kita...Tak salah untuk kita berhibur tapi biar pada batasnya....Wallahualam...

Gambar raya tahun 2010 : yg baju pink tu bukan Noh hujan tau tp adik aku...hehe..
Gambar atas je aku jumpa dalam laptop aku ni...malas nak cari la..huhu..okay, sampai sini dulu dari aku, panjang umur aku akan update lagi entri baru untuk blog cikai aku ni...Jom kita raikan hari-hari ramadan terakhir kita dengan ibadat sebanyak mungkin sementara stok hari masih ada lagi ni...tak lupa pada yang belanja raya tu, jimat-jimat la yee..biar kita beraya dalam keserdahanaan..=)

Salam Malam Terakhir Ramadan dari aku...


No comments: