Sunday 5 August 2012

Ramadan Tahun Ini

Hari ini dah 16 ramadan...aku rasakan sekejap je dah sampai ke pertengahan bulan ramadan yang penuh keampunan...baru hari ini aku rasa nak update blog aku yang dah berhabuk ni..huhu..bukan apa aku busy la + letih + malas nak update blog...So macam mana puasa kita?..aku mengharapkan kita semua ada perubahan pada diri walau secebis je perubahan asal kita istiqamah dalam amalan kita...Insyallah...
Aku nak kongsi la Ramadan aku tahun ni memang penuh dengan dugaan dan menguji tahap kesabaran aku...

Dalam bulan Ramadan yang mulia aku kebetulan start practical...memang letih gua cakap lu kalau Time banyak kerja,ada satu hari tu aku ngan yg lain masuk tangki time matahari terpacak atas kepala.,memang dahaga tak terkata la.,beri je satu tong drum air memang habis time tu..hehe..tp itu la ujiannya kerja time puasa ... yang aku kena maybe masih ringan sebab ada lagi yang bekerja lagi berat dari yang kita sangka so aku bersyukur dengan apa yang aku hadapi... =)

Ramadan tahun ini juga memang sedih sebab My beloved Mom sakit dah lama...tak baik2x lagi sampai sekarang...Hanya Allah tahu apa aku rasa betapa sedih lihat keadaan My mom terbaring sakit...Mom cepat2x la baik... =(
Bila dah jadi macam ini kena jaga kebajikan untuk rumah...dengan memasak,basuh baju2x dan lain-lain lagi r...aku ngan adik-bradik lain sekali ngan ayah aku la pakat2x masak apa yang mampu...itu la ujian kan...dan aku yakin ada hikmahnya dengan apa yang berlaku...

Ramadan tahun ini juga menguji kesabaran aku dengan kerenah orang sekeliling aku...yang macam-macam hal ada...Allah saja yang tahu...aku memang yang jenis simpan sendiri masalah selagi boleh pendamkan...bagi aku kesedihan sebenar biar hanya Allah yang tahu dan hanya kegembiraan kita sebarkan...aku rela lebih suka lihat orang kesayangan aku Happy walau hati sendiri tak se-Happy yang disangka...(sampai sini sebelum lagi merepek..hehe..)

Ramadan aku tahun bermakna juga sebab sudah bertambah insan yang tersayang dalam Family aku...nak bagi tahu juga ke?..hihi..korang faham-faham sendiri la kan...
lagi bermakna la bagi aku sebab ada juga orang yang aku tunggu untuk pulang dari perantauan...Rindu ? ...memang tak terkata la, Tuhan je tahu macam mana perasaan aku...walau pada mulanya memang agak berat untuk aku lepaskan Si dia belajar jauh-jauh tapi fikirkan untuk masa depan bersama yang cerah, lebih cerah dari spotlight kereta Ferrari...hehe..aku fahami kehendak dan cita-cita Si dia...Yang penting Tuhan jagakan dia untuk aku...

Setakat ini dulu dari entri ini...entri pertama dalam bulan Ramadan, Sorry..busy dengan kerja2x, baru sekarang ada entri baru...Selamat mengejar Pahala di bulan Ramadan..sementara stok masih ada ni..jom3x...=)

No comments: