Friday 27 May 2011

Dare To Fail

Aku pernah dengar pasal buku ni 'Dare To Fail' karya Billi Lim...yg suatu ketika dulu mmg mnjadi fenomena dlm Industri terbitan buku...Bukan pasal buku ni aku nk cerita tapi pasal kegagalan aku baru ni(25hb may 2011)...Aku gagal untuk tamatkan pembelajaran aku seperti target aku...tapi apakan daya Aku hamba Allah yang hina hanya mampu berusaha sedaya yang mungkin, tapi penentunya hanya Allah yg Maha Esa...memang time tahu result final exam aku untuk final year aku tu...Frust giler r aku kate org tu smpai menonggeng jugak la aku time tu...mmg susah jgk nk terima hakikat kalau pada mulanya...ade jgk aku semacam buruk sangka dengan Allah...tapi aku cuba kuatkan iman aku untuk terpesong dari akidah yg lurus...So satu hari tu mmg aku senyap jek nk senyum mmg tak boleh r...So aku doakan agar aku ditabahkan hati untuk aku harungi semua ini, mmg hanya kepada Allah aku brgantung harap... Aku terima itu semua dengan hati terbuka, maybe usaha aku masih belum cukup dan byk agi kesilapan aku dengan Allah yang perlu aku perbetulkan dan aku yakin dengan rancang Allah yang lebih baik untuk perjalanan hidup aku ini.....Aku mengharapkan yang terbaik untuk semester baru aku ni dan berdoa agar semuanya berjalan lancar...Kegagalan aku membuat aku bangkit dengan semangat yang baru...Gagal sekali bukan gagal selamanya...Harap Ada sedikit pengajaran dalam cerita aku...Never Give up...Never Say Never...Just Do It...

Nk cari buku Dare To Fail la.....nk tambah ilmu...

No comments: