Sunday 29 May 2011

Money is Duit

Aku time ade mood jek kalau nk tulis2 blog ni...So skrang mood aku rasa nk post pasal duit...Pernah dgr tak 'money cant but anything but anything needs money'...mmg aku setuju sgt dgn frasa ni,aku mmg perlu sgt duit skrang utk byr yuran U n umah sewe skali...kt mane la aku nk cekau duit ni uh???...kalau sesape ade cadangan yang boleh aku pertimbangkan utk aku cari duit lebih,sile lah kemukekan.....

Bab duit mmg aku lemah sket kalau nk 'kaw tim'(kata hazama af9)...hehe...So aku nk jgk kongsi sket info ttg Duit ni...klik Duit ni...

Dalam Bahasa melayu ade yg panggil duit,wang,pitih n ade agi la istilah laen...
English - Money
Czech - peníze 
portuguese - dinheiro
Filipino -  pera
French - l'argent
Italian - soldi


Byk agi r bhs laen yg maknenye tetap sama n mmg dh jadi lumrah kalau nk hidup didunia ni,mmg duit mesti ade n cukup utk sara diri dan Family
So aku sentiasa doa agar Rezeki aku dimurahkan dan impian nk jadi Bebas dlm berbelanje tu mmg dh lame ade dalam aku punye sanubari...
Siape tahukan aku lah bakal jutawan?

Ade duit nk htr Parents gi Haji,kalau boleh satu Family skali nk bawak...Insyallah...

No comments: