Sunday 19 June 2011

Titik perubahan

Manusia kalau nk berubah bila2 masa boleh...memang perubahan digalakkan dalam agama kita,islam...semestinya dari buruk ke baik...Dalam meniti jejambat perubahan,kita perlu cari titik perubahan, biasanya sesuatu musibah yang berlaku mendorong kita untuk berubah kepada yang lebih baik...macam baru ini,aku ditimpa kegagalan dalam belajar...time tu memang frust giler r kan tapi bila aku fikir2 balik memang ada hikmah sebalik apa2 yang berlaku...sekarang aku dalam proses perubahan untuk baiki diri aku kepada yang lebih mantap...hehe...aku nk balance kan antara dunia dan akhirat dan semestinya fokus kepada akhirat lebih banyak...entri ini sekadar ingatan untuk aku dan kawan2 agar kita sentiasa mencari perubahan ke arah kebaikan...kita mampu mengubah segalanya jika dengan izin Allah...Carilah titik perubahan dalam sesuatu situasi...

No comments: