Tuesday 21 June 2011

Alhamdulillah...akhirnya semua selesai

Hari ini mmg hari yg happy bagi aku bila semua urusan aku berjalan lancar dan selesai juga akhirnya...Semua class telah aku masuk dan semua class aku rasa selesa untuk belajar...aku bersyukur sgt semua berjalan seperti yang dirancang...Thank You Allah !!!...Hari ini aku first time masuk class en.Z...yang memang seorang yang tegas tapi memang banyak bagi input pada aku,dan agak menjentik otak jiwa aku..hehe..Aku paling ingat beliau ckp...'what you give,you get back'...Bunyi macam klise kan ayat ni tapi beliau cakap lagi "kalau anda main2,masa depan anda akan main2 dengan anda...So aku sejenak terfikir..................mmg ada betulnya dia cakap,yang selama ini aku buat tak endah jek....mmg en.Z agak tegas dan serius nampak luarnya tapi kalau bukan waktu mengajar mmg beliau ok sgt orgnya..."saya berperwatakan lain semasa mengajar,kerana mengikut prinsip orang2 lama dulu"..."kerana rotan la saya berdiri seperti mananya saya hari ini"...memang agak aneh kan?...hehe...tapi terimalah kerana lebih banyak orang yang berperwatakan lebih berpelik atau lebih aneh didunia luar sana...Hanya pendirian kita dari dalam jiwa,yang dapat memberi tindakbalas yang berbeza untuk seseorang yang kita berdepan...nampaknya titik perubahan dan titik permulaan yang agak baik untuk aku insan yang ketandusan ilmu...

Hari ini juga aku masuk class bel aku, yang bertemukan aku dengan en.JT...yang kelihatan biasa,suka berlawak dan sporting...yang bestnya class tu majoriti adalah perempuan..hehe..mana tahukan jodoh aku kat sini kan?...haha...adalah seseorang yang dapat mencuri mata hatiku untuk memandang si dia...sekali tengok je dah ada rasa la..tapi aku malas nak harap dengan perasaan macam itu so aku menjadikan diri kau sebagai neutral untuk situasi ini...biar la aku habiskan belajar yang ini dulu...(belajar lagi penting untuk aku)...so kita lihat la macam mana kemudian harinya...yang penting hari ini semua berjalan dengan lancar...aku mengharapkan yang terbaik untuk semester ini...Insyallah dan Alhamdulillah....

No comments: