Sunday, 21 August 2011

Baju Raya???Perlu ke???

Dah mai dah..tu dia..hari raya la yg dtg lagi yeee...hehe...Memang semua tunggu saat kemenangan kita setelah berpuasa di bulan Ramadhan yg mulia...Mesti sekarang masing2 dah beli baju raya kan???...Aku pun dah beli...hehe...Aku beli apa2 yg termampu saja,kalau masih pakai apa salahnya kan ulang tayang lagi tahun ni...Nk igt kan yeee,bila berbelanja raya jgn la terlalu ghairah sampai melangkaui kemampuan kita...Beli sekadar yg termampu...Igt !!! pada yg mereka yg tak mampu, kita gembira tapi saudara2 kita masih ada yg 'kais pagi mkn pagi,kais ptg mkn ptg'...Kalau mampu utk memberi mana2 pakaian yg lama kepada yg miskin...Silakan, kerana besar pahalanya pada mereka yg suka berbuat kebajikan...Insyallah sama2 kita saling membantu pada yg miskin...Aku bukan Ustaz tapi bukan hanya Ustaz yg perlu berdakwah...Igt!!! saling mengingati itu adalah tuntutan bagi umat Islam...Jalankan tanggungjawab kita...:)....

Gambar hiasan:bergaya dgn baju raya...HAHA...
Sekali lagi...
1.Jangan Boros...
2.Pakai baju tahun lepas pun tak kisah...
3.Kalau nk jimat,guna konsep 'mix and match'...
4.Derma pakaian lama pada mereka yg perlu...'tepuk dada,tanya iman'
5.Happy dan syukur dengan rezeki dan rahmat Allah...

itu saja la dulu...Sayoonara...:)
Post a Comment