Wednesday, 10 August 2011

The best Cartoon !!!

Semua tahu kartun komersial pertama ialah Mickey Mouse kan...dari perintis itu menerbitkan pelbagai kartun yg ada sampai sekarang ini...
Banyak r kartun2 yg aku minat,yg mungkin semua orang minat jgk...Antaranya:
1.Dragon Ball
Sebab kartun ni lah aku byk ponteng sekolah dulu...hahaz...
2.Doraemon
 Kartun ni mmg fav r,mmg kelakar...Kan best kalau dapat bela Doraemon ni kt rumah....hehe....

3.Ninja Boy
Kelakar dan ada jgk tahu pasal kungfu sikit2...kalau tengok mmg gerenti tak bosan r...
4.Final Fantasy
Kartun yg paling terbaik pernah aku tgk,dengan CGI yg gempak habis !!!..dh mcm betul animasi kartun ini...

5.Upin Ipin
Animasi Malaysia yg terbaik!!!..yg menjadi pengerak kepada karya2 animasi baru yg lebih berkualiti...

6.Detective Conan
Kartun yg bagus utk ditonton...penyiasatan yg kreatif dan ada logiknya...Buat penonton berfikir secara santai...

7.Keluang Man
Antara kartun awal Malaysia yg popular...agak2 Keluang Man tak nak buat comeback ke???...hehe...

8.Usop Sontorian
kisah budak2 kampung dengan pelbagai aktiviti yg menarik...byk teladan dan pengajaran dari kartun ini

9.Kampung Boy
Hasil karya Datuk Lat yg menjadi perhatian dunia...Diterjemahkan bukunya dalam pelbagai bahasa...

Nampaknya yg ini saja kot...walau masih byk kartun yg ada dalam dunia fantasi kartun ini...hehe...yg tersenarai itu adalah antara kartun2 yg masih aku ingat mengikut selera mata aku...hahaz...

Sumber dari Aku...
Post a Comment