Saturday 20 August 2011

Jangan disangka pakai selipar jepun tak boleh mengubah dunia !!!!

Ni frasa yg aku saja2 reka...hahax...maksudnya lebih kurang dgn 'Dont judge a book by its cover’....atau org selalu sebut jangan pandang seseorang sebelah mata....bila kita jumpa seseorg tu jangan !!! kita buat andaian negatif yeee..be positive la...kita jgn terkejut kalau budak yg kita kutuk tu,besok2 maybe dia la jadi bos kita...!!!....aku biasa jgk tgk dan dgr bila org kerja promoter ke,kerja butik ke...mall ke memane la....mmg ade r jgk org mcm ni,,gi masuk butik seluar jeans/kasut jenama terkenal kt memane la tapi tak dilayan sama mcm org yg pakai dgn standard yeee...(memandang sinis)...Aku mmg suke pakai simple dgn sandal/selipar mmg fav aku la kan...Aku pernah jgk kena mcm ni...So jgn igt aku tak ada duit nk beli itu barang yeee...
Aku bukan apa la,kita kalau dah kerja tu,kena la 'mesra alam' yee...Nk kalau kerja dgn org ramai...Murahkan senyuman yeee...tak kira la customers tu mcm mana sekali pun tapi tu tanggungjawab sbg memegang amanah utk kerja kita...jgn sombong la...tak ke mana pun kalau sombong2 ni....Ingat!!!...

Sekadar Ingatan Buat Semua...

No comments: